Ahad, 31 Mei 2009

CERITA SEMALAM...

assalamualaikum..
nak mula dari mana ek?okay,aku ada cerita kat korang kan yg aku balik kg ari tu..aku bukan balik saje2 sebenarnya tapi kawan aku nak kahwin...dia nikah petang sabtu..aku datang utk jadi org rewang tau..tolong my bonda dan makcik2 tu potong jari..eh..eh bukan..potong bawang2...serai dan macam2 lagi..dalam kul 6 aku balik umah..mandi dan wat ape yg patut..kul 9 malam aku datang balik utk tgk malam berinai..yg seronoknya aku gi umah kawan aku nie dapat berkumpul ramai2...ye la,nak harap semua jumpa dalam satu masa kenduri je la kan..tapi malam tu gak satu persoalan muncul daripada mulut mak pengantin utk jodohkan aku dgn seseorang...oh..no..bercampur-baur perasaan aku saat itu...tak tergambar...aku tak kisah siapa jodoh aku tapi dia tu nak ke dekat aku?erm...dah jumpa dah masa kenduri tu tapi aku ada sifat semulajadi wanita lagi rupanya...MALU...tak sangka kan?yela,selama nie kalau aku nak kawan dengan seseorang tu redaah je takde malunya...tapi dengan dia lainla...adakah ini bermakna sesuatu berlaku dalam hatiku?aku berserah kepada org tua je untuk buat keputusan..aku setuju dengan setiap keputusan mereka..sebab mereka la yang bertanggungjawab dalam hidup aku...aku taknak belakangkan mereka untuk soal ini pun..bukan takde pendirian tapi aku bahagia bila ayah dan bonda bahagia...aku tau mereka nak yang terbaik untuk anak2...Tadi pun aku gi lagi umah kawan aku tu...dia bersanding ari nie..cantik,warna merah membara bajunya...dan sekali lagi aku jumpa si dia...kami tak pernah bercakap tapi bila tolong menolong tu secara tak sengaja ada gakla..tu pun perkara penting jer..huh!komunikasi dia baik setakat ni tapi kalau dia tau aku calon menantu mak dia,x taula respon dia kan...aku tak kisah..bab hati tak boleh nak paksa..aku redha ketentuanNya...tadi lepas makan je aku balik..sebab nak balik ukm..nanti petang lagi sesak jalan kat seremban tu...x sempat pun jumpa tuan rumah..erm..ada jodoh takkan lari ke mana..kla,sampai di sini persembahan kami...jom tengok JANGAN PANDANG BELAKANG CONGKAK...klaka....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan