Rabu, 20 Mei 2009

Macam-macam Ada...

assalamualaikum semua..
hari nie aku melepaskan kerinduan kat blog tercinta nie..nak tulis pasal apa?tentang diri?ye..aku dah punya keberanian ari nie..percaya atau tak dari aku dapat lesen P (kereta) tahun 2002-2004...aku tak pernah memandu kereta..dah dapat lesen penuh sampai tahun 2009 nie pun aku tak penah2 bawak kete...penakut betul!menyesal wei...tapi ada hikmahnya kot...aku taula kesengsaraan orang2 yang naik kenderaan awam...bkn x bagus perkhidmatan diorang tapi masa menunggu tu yg terpaksa dibazirkan..jadi,aku mulakan tekad untuk melatih diri jadi berani untuk memandu kereta..ye dah beberapa hari aku memandu ke ukm dan balik.. pegi beberapa jalan yang agak sibuk di seremban..highway lagi...(aku percaya ada org yang x penah pun memandu kat highway)..tapi aku kuatkan semangat atas dorongan seseorang..yang dia sendiri pun x tau aku terdorong nak memandu ni sebab dia...terima kasih sayang...sebab sebelum nie ada seseorang jugak yang mendorong aku tapi tak berkesan pun...mungkin dorongan dia tak ikhlas kot... oh ye,tadi aku temankan bonda ke seremban...ada program dengan persatuan dia...lepas aku hantar bonda ke dewan Pekerti,aku gi Jusco Seremban 2..ingat nak main bowling tapi tak syok ler sorang2..zeihan plak ada hal..kalau tak,blehla jadi geng wonderpet lagi..hikhik...erm..lepas beli apa yang patut aku pun balik umah..sementara tunggu seruan bonda untuk jemput dia balik..aku baca novel yang baru aku beli..dah lama sebenarnya aku tinggalkan hobi aku ni...aku taknak main dengan perasaan fantasi..tapi sekarang aku sedar,hanya fantasi yang menceriakan hidup di samping kehidupan realiti yang tak bleh dijangka..Ye,fantasi takkan jadi realiti..sebab siapa kita untuk mengubah manusia menjadi apa yang kita nak..Aku redha kalau itu yang terjadi dalam hidup aku..Fikiran aku berkecamuk malam tadi..kenapa manusia boleh berubah dari semalam ke hari nie dengan drastik skali..apakah kata2 yang diungkap malam tu sekadar pemanis untuk menunjukkan kebaikan dia atau dia ikhlas...hanya dia yang tau..maafkan aku kalian...aku terfikir tentang dia..aku tak fikir pun dia beri aku harapan sebab aku taknak kehilangan sahabat(kalau tak faham,komen ek)..tapi aku mengharapkan apa yang manis tetap manis sepanjang perhubungan persahabatan yang terjalin..erm..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan