Jumaat, 8 Mei 2009

Luahan hati lagi....

Siapa aku untuk meleraikannya...
Siapa aku untuk melihat kamu bahagia..
Siapa aku untuk melihat kita seperti dulu
Aku hanya manusia biasa..
Yang punya harga diri
Yang punya derita di balik tertawa
Yang punya rahsia dipendam
Yang punya hati halus seorang perempuan..
Aku buntu..Aku keliru..
Bagaimana untuk aku memahamimu..sedangkan aku sendiri tidak memahami diriku..
Aku berubah kerana kamu..
Aku gembira dengan perubahan ini..
Kau buatkan aku lebih matang, lebih bertolak ansur dan lebih baik dari dahulu..
Tapi boleh ke kita rapat?Aku tak rasa begitu..
Kita punya banyak perbezaan...
Aku rela berundur dari permainan dunia...
Bukan aku putus asa..Tapi aku mula rasa rendah diri dengan kekurangan ini...
Rasa itu datang kembali..Aku redha..
Aku doakan kau bahagia..
Aku berundur untuk menjadi sahabatmu, kawanmu atau sama waktu dengannya(sempat lagi tu)
Bukan membenci..jauh sekali memusuhi...Tapi hakikat sebuah perhubungan
Pertemuan ada perpisahan
Yang patah akan tumbuh kembali
yang hilang akan berganti...
Terimalah hakikat ini..wahai __________
Terima kasih kerna sudi menerimaku seadanya sebagai kawan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan