Jumaat, 10 April 2009

DOA UNTUK KEKASIH

Bismillahirrahmanirrahim
Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaimu.
Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati
Seseorang yang hatinya
Tertaut pada Mu
Agar tidak terjatuh aku
Dalam jurang cinta nafsu.
Ya Rabbana,
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling
Daripada hati Mu.
Ya Rabbul Izzati,
Jika aku rindu
Rindukanlah aku
Pada seseorang yang
Merindui syahid di jalan Mu.
Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasih
Janganlah kenikmatan itu melebihi
Kenikmatan indahnya bermunajat
Di sepertiga malam terakhir Mu.
Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pada kekasih
Jangan biarkan aku bertatih
Dan terjatuh dalam perjalanan panjang
Menyeru manusia kepada Mu.
Ya Allah,
Jika kau halalkan aku merindui kekasih
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku
Pada cinta hakiki dan rindu abadi
Hanya kepada Mu.
Amin Ya Rabbal Alamin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan